Intervju med Tove Brattbakk Nordal

Jeg har bodd her i tjue år, og trivest veldig godt i jobben min. Men savner Norge litt fordi jeg har så søte barnebarn som jeg ikke får sett så ofte.

Jeg er asistent i 2. klasse ( som er veldig koselig) også har jeg vært på biblioteket i nesten 6 år! Jeg jobbet også i barnehagen før, men det gjør jeg ikke lenger.

Oi, det var vanskelig. Jeg har liksom ikke noe beste eller verste opplevelse, men hverdagen er generelt lettere. Og det er jo alltid gøy med sol hele året. Spesielt på vinteren når det er kaldt og glatt hjemme, sier hun med et glis rundt munnen.

Jeg liker å ha det stille og rolig, og å lese en bok i sofahjørnet slår aldri feil, hvis tiden strekker til. Jeg liker også godt å gå på tur og du kan ofte se meg på en fortausresturant nede i byen. Jeg liker da ikke og sole meg, og jeg liker heller ikke å bade! sier hun mens hun småler i hjørnet, i hvert fall ikke når det er vinter.

Da hadde jeg først og fremst tatt med meg strikketøyet så jeg kan strikke mens jeg sitter der. Jeg hadde også ville hatt med meg en god bok, badeklær og håndkle. «fordi da kan jeg sikkert bade litt» da kom Maren Herland Inglesias forbi  og hørte oss snakke og sa » du trenger ikke badeklær vist du er åleine da, Tove!» tove lo og svarte » Du vet jo aldri om det kommer en båt forbi!»

Da vill jeg sende den videre til  Tone som er økonomi- og regnskapsannsvarlig her på skolen, fordi hun har også vært her lenge. Og nå er det hennes tur til og få seg en runde med spørsmål. Tove takket for intervjuet og hun lo mens vi sa at hun kunne lese det på skoleavisen etterpå.