Intervju med Solveig Langmoen Kalbakk

Jeg har bodd her siden januar 2015. Den gangen ble jeg spurt om å ta et vikariat, siden det var en lærer som skulle slutte midt i året. Siden jeg bodde i Spania, på fastlandet, og jobbet frilans, var det greit å si ja til et halvt år her. Men så trivdes jeg så godt, at jeg gjerne ville bli lengre. Så derfor er jeg her fortsatt.

Jeg er kontaktlærer for VG3 og har dem i norsk og medie- og informasjonskunnskap. Mediefaget har jeg også med de som har valgt det i VG2. Dessuten er jeg lærer for valgfaget Medier og Informasjon på ungdomsskolen. Og det er her vi lager skoleavis.

Jeg tror det må være da mannen min og jeg for noen uker siden var i Cruce de Tejeda en helg. Der var det så fantastisk utsikt, og så stille at man faktisk kunne bodd der en periode og fått fullstendig ro i sjelen. Det er i det hele tatt naturen her på Gran Canaria som har overrasket meg mest. Jeg ante ikke at det var så variert natur her før jeg kom.

Jeg er glad i å gå tur, enten langs sjøen eller i fjellet. Dessuten liker både mannen min og jeg å reise, så selv om det er litt tungvint å reise herfra, får vi oss noen turer rundt i Europa i løpet av året. Vi har med oss golfkøller også, men de blir sjelden brukt. Det er ganske dyrt å spille golf her.

I hvert fall måtte jeg hatt med mac! Da hadde jeg nemlig kommet til å skrive masse. Gode sko trenger jeg også, for jeg må jo komme meg rundt. Selv om han ikke er en gjenstand, ville jeg tatt med mannen min. Han kunne kanskje fange litt som vi kunne spise…

Jeg vil sende stafettpinnen til Sverre Bergheim