Rappellering for nybegynnere

Da jeg rappellerte på leirskolen var jeg utrolig redd, hendene og beinene mine ristet. Jeg gikk bort mot klippen og så ned, og la oss si at det var høyere enn det jeg trodde.

Rappellering er en av aktivitetene når grunnskolen er på leirskole i september. Det er ikke alle som tørr å heise seg ned den bratte veggen, og jeg kjente på den frykten selv.

Høydeskrekken var der, men jeg hadde bestemt meg for at dette skulle jeg gjøre. Jeg fikk på meg utstyret og gikk nærmere og nærmere klippen. Da jeg så utenfor klippen, kjente jeg pulsen begynte å stige. Adrenalinkicket slo inn momentant. Jeg greide det dette året også, og det var kjempegøy. Har du aldri rappellert før, så anbefaler jeg det på det sterkeste.