Leirskoleopplevelser

Hver morgen våknet vi som oftest veldig tidlig. Grunnen var nok at det var så kaldt om nettene at vi ikke klarte å sove. Vi satt som oftest utenfor en hytte og snakket om livet, sånn som vi gjør på bildet. Alle var trøtte, slitne og sultne, men uansett satt vi utenfor hyttene med godt humør og gledet oss til den nye strålende dagen. Når folk hadde begynt å komme seg ut av hyttene, gikk alle ned til matsalen og spiste.

Maten gikk ut på tunfisk, alt var med tunfisk. Spagetti og tunfisk, salat og tunfisk, nuggets og tunfisk og masse mer med tunfisk. Alle satt om morgenene og ba om at vi skulle få pizza eller taco. Det hjalp ikke så masse å be om det, for vi kunne kjenne den rare lukten av tunfisken flere minutter før vi hadde gått inn i matsalen.

Selv om vi var trøtte og slitne var vi alltid i godt humør og aktive. Jeg spilte masse fotball og volleyball med medelevene mine når vi hadde fritid. Det var utrolig gøy å få bli så godt kjent med andre elever i de andre klassene. Når hele ungdomsskolen var samlet var det alltid humor og fliring i lufta. Vi tulla og spøkte utrolig masse, vi gjorde masse pek og hadde forskjellige aktiviteter på egen hånd.

Vi gikk lange turer og koste oss masse når vi var ute i naturen. Noen elever hadde med ipoder og høyttalere, så vi hørte masse på musikk når vi var ute og gikk eller gjorde en aktivitet. Uansett hvor jeg satt var det musikk i nærheten. Jeg våknet og sovnet til musikk. Musikken gjorde helt klart noe spesielt med humøret til elevene på leirskolen, alt ble så hyggelig med musikk. Leirskolen var sykt gøy og var en utrolig opplevelse.