Ikkje bare ein ordinær sekretær

Hvor lenge har du bodd her og hvorfor valgte du akkurat Gran Canaria?

-Eg blei født på Lanzarote, og flyttet hit som åtte-åring. Så flyttet eg tilbake til Lanzarote, så til USA og så Norge. Og no bur eg her igjen. Og her har eg fått meg mann og er blitt gift.

Hvilke fag og klasser er du lærer i?

-Eg er sekretær her på skulen, eg tar i mot alle papirer, fakturaer, gjester osv.. Trivest veldig godt i jobben, -heilt fantastisk, seier Diana

Hva har vært din beste opplevelse på Gran Canaria til nå?

-Det eg liker best er å sjå korleis norske barn kan være så snille, hvist dei  finn pengar så leverer dei det alltid tilbake. – Eg blir lika sjokka kver gong!

Dette har ho aldri opplevd blant spanske unger/ungdommer, seier ho.

Hva er det du liker å gjøre på fritiden?

-Eg elsker å gå på kino, kommenterte Diana mens sola skinte i augene hennas. Og skrekkfilm er favorittsjangeren min.

Ho ser ofte på skrekkfilmer med mannen sin, fordi det er for skummelt og sjå det åleina.

Hvis du hadde blitt etterlatt på en øde øy, hvilke 3 gjenstander hadde du valgt?

-Eg hadde tatt med, veit ikkje… Nokon som kan hjelpa meg med å finna mat, ein stor kniv hadde hjulpet. Og muligens ein lighter. Og kanskje noko eg kan ha på meg. Men det blei litt fleire enn tre då.. sa ho med eit smil om munnen.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til?

-Washington, fordi då kan dere øve på å snakke spansk. Og eg vil at han skal ha det gøy også. Diana takket for seg og gjekk tilbake på plassen sin å jobba vidare.