intervju med Tone Heen Nymo

Hvor lenge har du bodd her og hvorfor valgte du akkurat Gran Canaria?

Tone valgte å ta sitt første fly til Gran Canaria januar, 1995.

– Jeg var på Gran Canaria bare et halvt år i første omgang, men jeg trivdes så godt her at jeg valgte å flytte ned igjen i 2004, sier Tone med et stort glis.

Hun sier også som mange andre, at klimaet var en stor grunn til at hun flyttet ned til den solfylte øya utenfor Afrika.

Hvilke fag og klasser er du lærer i?

-Jeg er regnskapsfører, jeg har ansvar for lønn og fakturene, smiler Tone.

Tone har ikke noe særlig mye med elvene på skolen å gjøre, men er fortsatt en like stor del av skolen.

Hva har vært din beste opplevelse på Gran Canaria til nå?

Tove grubler lenge på dette spørsmålet og syntes det er vanskelig å svare på. Hun ler litt og tenker på alle de fine opplevelsene hun har hatt her på Gran Canaria, men kommer frem til at den beste opplevelsen uten tvil må være da hun fikk et barnebarn.

Hva er det du liker å gjøre på fritiden?

-På fritiden er jeg vel som de fleste damer på min alder, jeg er veldig glad i de typiske jentekveldene med ost og kjeks», ler Tone.

Tone er også veldig glad i litt aktivitet, altså fjellturer, men også shopping.

-Og som de fleste som bor her, er jeg også veldig glad i den sterke solen», sier hun med solbrillene på hodet.

Hvis du hadde blitt etterlatt på en øde øy, hvilke 3 gjenstander hadde du valgt?

-Oi, denne var vanskelig, jeg måtte jo så klart ha med meg noe av det beste jeg vet, lydboken min», sier Tone samtidig som hun tenker på hva de to andre gjenstandene skal være.

Tone bestemmer seg for at de to andre gjenstandene burde være en penn og et papir.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til?

-Jeg velger å sende stafettpinnen videre til vår gode kontordame, Diana, avlsutter Tone.