Powerpuff Sverre

Denne uken fra onsdag til fredag har det vært skolens årlige volleyballturnering. Alle klasser fra 8.klasse til 3.vidergående, lærere, kirken og foreldre har stilt med et lag hver. Det har vært intense kamper hele veien, men finalen var noe helt for seg selv. Lite visste Sverre at hans lag kom til å ende opp i finalen.

Laget Powerpuff group som består av lærere og ansatte på skolen, var det laget som endte opp med å vinne hele turneringen. Vi intervjuet kapteinen på laget, Sverre Bergheim.

– Vi valgte å gjøre noe litt morsomt ut av hele arrangsementet, altså at alle skulle kle seg i røde tu-tu skjørt med t-skjorter som matchet, sier Sverre stolt.

Sverre har spilly volleyball helt siden han var en liten gutt, og talentet hans har virkelig utviklet seg.

– Volleyball har og er uten tvil favoritt-sporten min, sa han.

Sverre så på 1.vidergående (alfa squad) som en av de store motstanderende, og han og laget hans fryktet dette laget. Men Powerpuff  group slo virkelig til og slo ut Alfa squad fra hele turneringen.

– Mottoet til laget vårt er «vi gjør så godt vi kan, og det er alltid godt nok.», sa han uten å vite at nemelig de var de som vant hele turneringen.

Sverre var virkelig ivrig sammen med laget og resten av skolen til å utvikle seg i sporten, med treninger hver mandag. Han syntest at volleyballturneringen er et virkelig flott sosialt tiltak for hele skolen, for samholdet, miljøet og talentet.