Intervju med Maren Herland Iglesias

Jeg har bodd her i akkurat et år. Vi kom ned hit 1. november i fjor, da skolen trengte en ny lærer på 10.trinn.
Mannen min er fra Argentina og derfor kan barna mine litt spansk. For at de skulle lære språket enda bedre ville vi bo i et spansktalende land slik at de kunne få gå på en spansk skole og få spanske venner. I tillegg har jeg villet jobbe i utlandet helt siden jeg ble lærer, lenge før jeg traff Juan, så da passet Gran Canaria bra på flere måter.

Jeg er kontaktlærer for 10.trinn (skolens kuleste klasse), og underviser i samfunnsfag, KRLE og norsk for dem. I tillegg har jeg norsk med 8.trinn (også en veldig kul klasse) og har gym med hele ungdomstrinnet (verdens kuleste ungdomstrinn).

Vi har hatt mange koselige turer til Parque Sur, med piknik og lek. Her har begge barna mine lært å sykle, og det er stort for en mor! Ellers må jeg si at alle turene/ utfluktene vi har hatt på skolen, for eksempel El Garañon, og skoletur med 10.trinn i fjor, har vært noe av det kjekkeste.

Jeg liker veldig godt å trene, så det er fast. Jeg starter hver dag med yoga, og så løper jeg litt. Ellers liker jeg best i verden å være med den fine familien min.

Tannkrem, solkrem og en magisk lampe.

Den vil jeg sende til Mons Are Rustøy.