Halloween på Gran Canaria

På Gran Canaria feirer de fleste halloween. Små barn og foreldre går fra hus til hus å spør «Truco o trato» altså «knask eller knep», som vi sier på norsk. Mens litt eldre barn eller ungdommer går med vennene sine. Noen spanske barn kaster egg på folk istedenfor på hus, som de pleier å gjøre i USA hvis de ikke får godteri.

De fleste butikkene pynter litt til halloween med kanskje noen flaggermus i taket eller spindelvev. Hvis du vil på en fest eller et sted når det er halloween så pleier Holiday World (i Maspolomas) gjøre noe spesielt med underholdning, show og kostymer for familier. På KRIK (i sjømannskirken) i dag skal det være hallwoweenfest for ungdommer.

Hvis du trenger en kostyme så kan du gå til den nærmeste eurosbutikken. En butikk i Arguineguin som har et helt rom fullt av kostymer. Logoen til butikken er Ariel. (havfruen)