Klart for tradisjonsrik volleyball-turnering

Volleyballturneringa er en årlig tradisjon ved Den Norske Skole Gran Canaria. Arrangør er 3. klasse på videregående.

Før har bare 10.klasse – 3. videregående hatt muligheten til å være med å spille på turneringen, men de siste årene har hele ungdomsskolen også fått lov og delta. Under turneringa engasjerer lærerne og elevene seg til å heie på deres favoritt lag. I tillegg inviterer vi elever fra den spanske videregående skolen i Arguineguin og ungdomsarbeiderne ved sjømannskirken med eget KRIK-lag (kristen idrettskontakt).

Det blir salg av mat og drikke under turneringa. Her er prisliste og utvalg: Nam, nam!

Kake – 1 euro
Vafler – 2 euro
Pølse i brød – 2 euro
Kaffe og brus – 1 euro

(Sander Rasmussen, Nora Emilie Simonsen)

Kampene starter mellom 08:30 og 09:00 onsdag til fredag denne uka, og varer til 12:00. Finaler spilles fredag klokken 09:30.

Hvordan er styrkeforholdet mellom lagene?

Det fleste av lagene har et eget, morsomt navn. Disse navnene står under her.

Dette blir et interessant år for volleyball turneringen. Det blir blant annet første året på lenge hvor det spanske samfunnet ikke blir representert med egne lag, som de har gjort i årrekker. Dette åpner for større muligheter for ungdomskolen til å delta, ettersom turneringen trenger nok lag. Det blir også spennende å se hvem som blir å ta ledelsen etter første dagen. De spanske lagene har ofte kommet langt i turneringen, til og med tatt seieren, så med disse ut av bildet vil andre lag ha muligheten til å strekke seg etter topplassene. Hvis VG 3 spiller samlet og har godt samspill vil jeg si at de har en god mulighet for å komme langt, jeg vil også si at KRIK stiller med et sterkt lag. Så jeg vil anbefale å ha et øye med dem. De jeg personlig blir å følge med på er ungdomsskolelagene, en del av dem er helt ferske i turneringen så vi vet ikke så mye om deres egenskaper.

Alt i alt vil jeg si at det blir en spennende turnering i år, og alle kanter har muligheten for å nå toppen.

(Christian Rasmussen og Mathias Molvik)

Her er lagene og puljene:

Pulje 1 Pulje 2 Pulje 3 Pulje 4
Ungdomsskole – «Los Marshmallows» Ungdomsskole – «Iris» Ungdomsskole – 10. klasselag VG1 «Alpha Squad»
Lærere –  «Angeles de Washington» VG1 «We are trash» VG2 – “Spicegirls” KRIK
Foreldre VG 2 “Brødrister og badekar” VG 3 – «Nederlaget» Lærere – «The powerpuff group»